Post by Lotta on Oct 14, 2022 16:38:56 GMT
Lotta Haltaja

c: Pixabay.com
Ikä: 21v
Siviilisääty: Naimaton
Kansalaisuus: Suomalainen
Asuu: Kirkonkylällä modernissa paritalossa joenrannalla
Kulkuneuvot: Tällä hetkellä vain hevosrekka
Ammatti: Groomi ja ratsuttaja
Harrastukset: Kaikki mahdollinen hevosiin ja hyvinvointiin liittyen
OPISKELU- ja TYÖELÄMÄ
Pääsin 16 - vuotiaana opiskelemaan Etelä-Ruotsiin groomiksi. Kansainvälisen yhteistyön kautta pääsin Australiaan estetalliin työssäoppimaan, vain käväisin koululla täyttämässä papereita ja palasin Australiaan oppisopimus opiskelijana. Työskentelin saman omistajan kahdella eri tallilla, jotka sijaitsivat vain muutaman kilometrin päässä toisistaan. Työskentelyni oli ensimmäisen vuoden sidottu muiden aikoihin, joiden kyydillä liikun. 17-vuotiaana sain ajettua henkilöautokortin ja melkein heti perään rekkakortin.
Työsarka ei todellakaan helpottunut korttien myötä, vaan lisääntyi ihan omasta tahdostani. Aloin kisahevosten hoitajaksi koulutallilla, mutta samalla sisään ratsastin molempien tallien nuoria hevosia. Valmentautuminen nuorten kanssa paikallisten ratsuttajien ja valmentajien silmän alla toi minulle mahdollisuuden aloittaa ratsuttaja opinnot. Edelleen työskentelin myös kilpahevosten hoitajana, mutta sisään ratsastamiset ja kotihoitajan työt vähenivät.
Pääsin hakemaan työviisumia, sillä menestykseen oltiin tyytyväisiä. Alun perin tulin Australiaan vain hakemaan kokemusta en varsinaista työpaikkaa. Haluaisin työpaikan vähän lähempää koti Suomea enkä täältä maapallon toiselta puolelta, vaikkei minulla hirveästi ikävä kylmää ilmaa ja loskaa.
Työskentelin Cloudfieldin kartanolla Englannissa pari vuotta saaden huimasti lisää kokemusta etenkin estehevosista ja nuorista hevosista. Pääsin kilpailemaan Sonjan upeilla hevosilla ja elämä Englannissa oli upeaa. Kaipuu kotimaahan ja töiden väheneminen sai kuitenkin harkitsemaan uusia haasteita. Adinassa Suomen lapissa jatkuu työkokemuksen kerryttäminen.
LUONNE
Olen melko periksiantamaton ja määrätietoinen kaikessa mitä vain alan tekemään. Minuun on kohtalaisen helppo tutustua.
Työskentelin Cloudfieldin kartanolla Englannissa pari vuotta saaden huimasti lisää kokemusta etenkin estehevosista ja nuorista hevosista. Pääsin kilpailemaan Sonjan upeilla hevosilla ja elämä Englannissa oli upeaa. Kaipuu kotimaahan ja töiden väheneminen sai kuitenkin harkitsemaan uusia haasteita. Adinassa Suomen lapissa jatkuu työkokemuksen kerryttäminen.
LUONNE
Olen melko periksiantamaton ja määrätietoinen kaikessa mitä vain alan tekemään. Minuun on kohtalaisen helppo tutustua.